Případová studie: Aukce nemovitosti

Případová studie: Aukce nemovitosti

  • 1 komentář
  • 19.06.2021

Znáte to všichni! Chcete prodat svou nemovitost co nejdráže a naopak nemovitost novou koupit co nejlevněji. Našli jste se v tom každý, že? Ale tyhle dvě věci se vylučují a je těžké najednou uspokojit zájemce, který chce koupit nemovitost za co nejnižší cenu, a zároveň Vás, kdo chcete co nejdráže prodat.

Ale klíč k řešení této situace existuje a nyní Vám ho popíšu na případové studii.

S klienty jsem na první schůzce ohledně jejich prodeje bytu 3+1 ve Slušovicích a poslouchám jejich potřeby. Jejich představa o ceně byla následující - pojďme vystavit nemovitost za nejvíce, případně můžeme slevit, na prodej nespěcháme. Standardní přání, na které jsme už mezi makléři zvyklí.

Ale díky této strategii neprodáte svou nemovitost nejdráže, ale naopak budete slevovat a dostanete se na běžnou tržní cenu, protože na prohlídky nebudou chodit klienti, a když už náhodou někdo přijde, tak není ochoten cenu akceptovat. Když pak zájemce vidí, že o nemovitost není takový zájem, tak se standardně zeptá, jak se dá s cenou za nemovitost pracovat. Po domluvě s majiteli tak dojde ke zlevnění nemovitosti, kterou pak majitelé prodávají za tržní ceny, někdy i pod ní, a přicházejí tak třeba i o 300 - 500 000 Kč.

Ale když se prodejní cena za nemovitost nastaví tržně, jak jsme to udělali my ve Slušovicích, kde nám tržní ocenění za nemovitost a naše zkušenosti s prodejem nemovitostí v dané lokalitě přivedli k ceně 2.700.000,-, a my se rozhodli vystavit nemovitost za cenu 2.800.000,-, tak aby všechny strany byly spokojené, pak může být situace zcela odlišná.

Díky tomu, že jsme nastavili běžnou tržní cenu, tak o nemovitost projevilo jen v prvním týdnu vážný zájem 18 zájemců. Po sedmi dnech propagace na inzertních serverech, sociálních sítích a PPC reklam jsme udělali prohlídkový den, na který dorazilo 16 z 18 zájemců.

Vidíte ten rozdíl. Navíc měli díky správnému nastavení ceny všichni zájemci o nemovitost vážný zájem. Po prohlídkách vzešlo 9 vážných zájemců, kteří se zúčastnili naší online aukce, díky které jsme byt prodali za 3.315.000,-!!! O celých 515.000,- více než byla výstavní cena a už druhý den po online aukci jsme podepisovali rezervační smlouvu v situaci, kdy byly obě strany spokojené.

Prodávající, protože jsem jim změnou jejich názoru vydělal 515.000,- navíc oproti očekávané ceně. Dále kupující, protože koupili nemovitost, o kterou byl enormní zájem a nakonec já jako realitní makléř, kterého může hřát na srdci dobrý pocit, že dokáže dělat lidi šťastnějšími a bohatšími.

Aukce nemovitosti

Jak by to asi dopadlo, kdybychom byt vystavili za 3.100.000,-, jak chtěli majitelé na první schůzce? To už se nikdy nedozvíme, ale lze předpokládat, že by přišlo méně zájemců a nakonec bychom slevovali minimálně na cenu 3.000.000,- a níže.

Když budete zvažovat prodej vaší nemovitosti, zkuste se na celou záležitost podívat jinýma očima a ve výsledku můžete vydělat více peněz z prodeje díky online aukci a naší práci! Rádi Vám s tím pomůžeme a budeme u toho s Vámi.

Jednatel společnosti EXPLICIT REALITY, s.r.o. Dalibor Stříbný

1 komentář

Serhii
29.06.2021

Z pohledu kupujícího je to samozřejmě úplná hloupost. Celé směřování na aukci zavání nekalou praktikou, kdy zvýrazníte nabídku nereálnou cenou a pak čekáte u aukce až se někdo utrhne mimo své možnosti. Asi by bylo fér se podělit i o čísla odstupů od smluv a jiných nepříjemností, které jdou s aukcí ruku v ruce. A jsou jednoznačně vyšší než u klasického prodeje.

Přidejte komentář