Jak v dnešní době neprodávat pod cenou

Jak v dnešní době neprodávat pod cenou

V poslední době se v médiích objevují články s často velmi dramatickými titulky, které mají za úkol vyvolat představu, že se realitní trh zhroutil nebo že se zaručeně zhroutí co nevidět. Popisují dramatický pád cen nemovitostí, a do určité míry tak ovlivňují vnímání a očekávání lidí, zejména těch, kteří koupi nemovitosti zvažují. 

A nejedná se pouze o bulvární média, u kterých by člověk tuto drakonickou a na emocích místo na faktech založenou novinařinu čekal. Jeden příklad za všechny ze známého serveru Seznam Zprávy. Titulek článku zní dramaticky:

Co se však dále v článku dočtete? Třeba následující věty: „Ceny klesají výhradně tam, kde má nemovitost některý z handicapů (…). Pražské i brněnské byty v dobrých lokalitách se i dnes prodávají za podobné ceny jako v létě.“ (viz obrázek)

Seriózní informativní novinařina se dnes moc nenosí, důležité je ve čtenáři vzbudit emoce, klidně i negativní, a generovat prokliky, takže tzv. clickbaitové titulky jsou už běžnou součástí práce online redakcí. 

Nemovitosti zlevňují, nikoliv však plošně

A teď pár slov k tomu poklesu cen. Ano, je pravda, že nemovitosti byly v posledních letech nabízeny za vyšší cenu, než je jejich tržní hodnota, a to především kvůli dlouhodobému výraznému převisu poptávky po nemovitostech nad jejich nabídkou. Což bylo způsobeno zejména 2 faktory: nedostatečným tempem výstavby nových bytů a přílivem neskutečně levných peněz (hypotéky pod 2 %). Nyní tedy dochází k ochlazení přehřátého trhu a korekci cen u nemovitostí, ale ne plošně u všech. K poklesu ceny dochází zejména u starších nemovitostí určených k částečné nebo úplné rekonstrukci, ale například ceny novostaveb se měnily jen velmi pozvolna. 

Většina kupujících ovšem pod dojmem novinových titulků automaticky očekává, že inzerovaná cena nemovitosti půjde výrazně snížit, klidně i o třetinu. Jak se s takovou situací vypořádat, když jste majitel nemovitosti a chcete ji prodat?

5 tipů, které pomohou udržet cenu

Ani dnes, kdy zájemci o koupi bytu či domu více než kdy jindy žádají slevu, není nutné prodávat tzv. „pod cenou“. Pojďme si popsat několik způsobů, jak zajistit, že za svoji nemovitost dostanete slušnou cenu. 

1. Správné nastavení prodejní ceny

Lidé často dělají chybu, že nasadí příliš vysokou cenu s tím, že je k prodeji nic netlačí a že si počkají, až se někdo tzv.„chytí“.  

Náklady se ovšem kumulují, na prohlídky se nikdo nehlásí a většinou to končí tak, že se daná nemovitost nakonec nabídne se slevou, což ale dále povzbudí případné zájemce k větším a větším požadavkům na snížení ceny.

Když se poté sečtou třeba 6měsíční výdaje za prázdnou a nevyužívanou nemovitost a sleva vynucená kupujícím, velmi často prodávající tratí více, než kdyby od začátku nasadil „nepřestřelenou“ a atraktivní cenu.

Lepší je nechat si od profesionálního makléře nemovitost správně ocenit, zvolit cenu rozumně, a zajistit si tak dostatečné množství zájemců, kdy se případně i může využít institutu prodeje nejvyšší nabídce, třeba formou elektronické aukce.

2. 3D sken nemovitosti

Další službou, která pomůže nemovitost dostat k více bonitním zájemcům, je 3D sken nemovitosti. Speciální otočná kamera s rozlišením 4K zachytí každou místnost včetně chodeb, a umožní tak vytvořit přesný virtuální model bytu či domu, který si potenciální zájemci mohou prohlédnout z pohodlí svého domova.

Žádejte od svého makléře použití nejmodernější techniky a vytvoření 3D skenu, zvýšíte tím šanci na úspěšný prodej.

3. Příprava, úklid a home staging

Samoprodejci a různí amatéři mezi makléři často dělají chybu, že nemovitost nepřipraví předtím, než ji začnou inzerovat, a nemovitost tak není v inzerátu atraktivní a nepřitahuje kýženou pozornost potenciálních kupujících.

Víme, že cílem je přilákat bonitní, vážné zájemce o koupi, takže je nanejvýš důležité, aby nemovitost před focením nebo natáčením videoprohlídek byla pečlivě uklizena a dobře naaranžována. Tento home staging by měla dobrá a spolehlivá realitní kancelář nabídnout automaticky a vyřešit ho za prodejce.

4. Videoprohlídka jako součást inzerátu

Videoprohlídky jsou moderním a atraktivním nástrojem, jak představit nemovitost. Videoprohlídky zvyšují návštěvnost inzerátu až o 400 %, a významně tak zvyšují šanci, že si nemovitost najde svého kupce.

Požadujte od svého makléře, ať pro vaši nemovitost zajistí kvalitní videoprohlídku.

5. Cílená inzerce a použití sociálních sítí

Stále ještě bohužel existuje spousta makléřů, kteří neuklizenou a nepřipravenou nemovitost nafotí na mobil a pak strčí 10 amatérských fotek na bazoš a mají za to, že je jejich práce hotová.

Nenechte se takovými makléři napálit, byť vám nabídnou, že takovou práci odvedou za málo peněz – ta sleva nebude zadarmo.

Opravdu solidní realitní kancelář a profesionální makléř vám zajistí inzerci ve všech významných realitních serverech, pravidelné „topování“ (placená služba, která inzerát neustále posouvá, aby se zobrazoval mezi prvními) a také cílenou inzerci s využitím sociálních sítí. Opět to plní jediný cíl, a to zvýšit dosah inzerátu tak, aby přilákal další potenciální kupující.

Explicit Reality vám jako prodávajícím bude vždy garantovat kvalitu odvedené práce. Ověřené reference spokojených zákazníků, které si můžete dohledat na našich webových stránkách Explicitreality.cz, mluví za vše. Nenechte se napálit amatérskými rádoby makléři a požadujte jen ty nejlepší služby pro vás a vaši nemovitost.

Ing. Ladislav Barcuch

Manažer pro strategický rozvoj

e-mail: ladislav.barcuch@explicitreality.cz

tel. 778 460 382



Zajímají vás aktuality z realitního trhu

a chcete s námi držet krok?

Budeme vás informovat o nemovitostech a novinkách jako první. No spam.

 

Podobné články: