Proč je homestaging důležitý?

Proč je homestaging důležitý?

Home Staging je umění a zejména Know-How, jak z minima vytěžit maximum, jak také vyzdvihnout přednosti a potlačit nedostatky nemovitosti, která je určená k prodeji. Cílem je dosáhnout toho, aby se nemovitost jevila co nejatraktivnější pro co největší počet potenciálních zájemců o její koupi, a aby se tím pádem prodala v co nejkratším čase a za co nejvyšší cenu. Z praxe máme prokázáno, že díky Home Stagingu získáme přibližně o 10% více na kupní ceně, než bylo požadováno.

Pojďme si nejdříve říct, jak Home Staging vznikl.


Slovo „Staging“ pro prezentaci nemovitosti k prodeji jako první použila Američanka Barb Schwarz v roce 1972. Tehdy pracovala jako realitní makléřka. Jedna z nemovitostí, které Schwarz dostala do nabídky k prodeji, byl dům, o který po celé měsíce nikdo neměl zájem, protože byl přeplněný nábytkem a nashromážděným nepořádkem. Schwarz ve své knize Home Staging – nejlepší způsob, jak Váš dům prodáte za více peněz popisuje rozhovor s majitelkou tohoto domu. Majitelka měla ráda divadlo a když ji Schwarz řekla, že má připravit dům k prodeji stejně jako připravit scénu pro divadelní hru (anglicky „stage“ – scéna), majitelka domu se na celou záležitost podívala z jiného úhlu a dům skutečně uklidila a odvezla z něj přebytečné věci a za krátko jej úspěšně prodala a naaranžovala. Tak se slovo „Staging“ začalo používat ve spojení s přípravou nemovitosti na prodej. Schwarz později přestala pracovat jako realitní makléřka a začala se Home Staging nabízet jako samostatnou službu, která se v průběhu let z Ameriky rozšířila do Evropy a dalších částí světa.

Výhody Home Stagingu


Během Home Stagingu připravíme interiér tak, abychom podpořili potenciál vašeho bytu či domu. Ponecháme vhodný nábytek a dekorace, které doplníme o další prvky a vše sladíme tak, aby to bylo v souladu se samotným účelem místnosti. Důležitá je i práce s barvami, prostorem a světlem. Nedílnou součástí je pak pořízení kvalitních fotografií, protože profesionální fotograf dokáže vše zachytit mnohem lépe, než i sebelepší amatér.

Nejde, ale vždy pouze o práci v interiéru. Je potřeba myslet i na příchod k vašemu domu, o to, jaké je roční období a na mnoho dalších detailů. Podstatné je, že díky odvedené práci jsme schopni zapůsobit na zájemce už ve fázi, kdy si nemovitost prohlíží na internetu. Ve chvíli, kdy dojde na osobní prohlídku, je první dojem neméně důležitý. Proto je potřeba zájemcům během krátké návštěvy ukázat, jak by zde mohli žít právě oni. První dojem a s ním spojené emoce jsou důležité a my je nepodceňujeme, protože chceme, aby se vaše nemovitost prodala opravdu výhodně.

Výsledkem dobře provedeného Home Stagingu je, že se nemovitost bude jevit jako prostorná, vzdušná, světlá a prakticky zařízená. Musí působit dojmem, že po nastěhování její noví majitelé nebudou muset provádět nekonečnou řadu oprav a úprav. Při první návštěvě na zájemce o její koupi zapůsobí jako bezproblémová, čistá, příjemná nemovitost, do které by se chtěl každý, kdo se na ni přijde podívat nastěhovat. Tím se zvýší poptávka a ve většině případech i kupní cena nemovitosti.

Připravíme váš domov tak, aby kupujícího zaujal na první pohled, protože investice do Home Stagingu je levnější volba než snižování kupní ceny. Každá nemovitost vyžaduju jiný přístup. Někdy stačí pár úprav, jindy je potřeba to vzít od základů. Při prodeji nemovitosti už není důležitý váš vkus, ale představy kupujícího. Je těžké se trefit do estetického cítění všech. Pomocí Home Stagingu uděláme z vašeho domova produkt na prodej, který osloví co nejširší okruh zájemců.

Neváhejte se na nás obrátit. Kvalitní Home Staging je nedílnou součástí naší práce.


Homestaging


Zajímají vás aktuality z realitního trhu

a chcete s námi držet krok?

Budeme vás informovat o nemovitostech a novinkách jako první. No spam.

 

Podobné články: